Olga de Grece: Μια γαλαζοαίματη στην υπηρεσία του Κριστιάν Λουμπουτέν…

0

 

Είναι γαλαζοαίματη, αλλά έχει περάσει πέντε χρόνια στη ζούγκλα του Παναμά να μελετά λεπιδόπτερα. Ανήκει στην υψηλή κοινωνία της Ευρώπης, κόρη του πρίγκιπα Μιχαήλ και της εικαστικού Μαρίνας Καρέλλα, και σύζυγος του πρίγκιπα Αϊμόνε της Σαβοΐας-Αόστης, αλλά επί μήνες τσαλαβουτούσε στις λάσπες της Αιγύπτου, στο πλάι του μεγάλου αρχιτέκτονα Ολιβιέ Σεντναουί.

Είναι η Olga de Grece, όπως την αποκαλούν στο εξωτερικό, η πριγκίπισσα Ολγα, δισεγγονή της βασίλισσας Ολγας και του Γεωργίου Α΄ των Ελλήνων, κουμπάρα του Κριστιάν Λουμπουτέν, που άφησε στην άκρη τις περιπέτειές της στις εσχατιές του κόσμου για χάρη του περιβόητου σχεδιαστή παπουτσιών, προκειμένου να επιμεληθεί σκηνοθετικά τη νέα του καμπάνια. Αποτέλεσμα, ένα πρωτότυπο φιλμάκι μυστηρίου 2,5 λεπτών, εμπνευσμένο -όπως λέει η ίδια αποκλειστικά στο «Κ»- από τα μυθιστορήματα της Αγκαθα Κρίστι. Τίτλος του «Ποιος σκότωσε την Αμαζούλα;», την πρωταγωνίστρια του σποτ, που έχει πάρει -όπως και οι υπόλοιποι ήρωες- το όνομά της από περίφημα μοντέλα του Οίκου Λουμπουτέν. Η πριγκίπισσα Ολγα, εν μέσω των πολλών ταξιδιών της, μίλησε στο «Κ» για τη συνεργασία της με τον μάγο των παπουτσιών, τα ενδιαφέροντα πρότζεκτ της αλλά και την αγάπη της για την Ελλάδα.

Επισκέπτεστε ακόμα την Ελλάδα; τη ρώτησα, πριν από όλα τα άλλα, στη συνέντευξή μας. Ηξερα ότι γεννήθηκε στην Αθήνα στις 17 Νοεμβρίου του 1971, το δεύτερο παιδί του πρίγκιπα Μιχαήλ και της Μαρίνας Καρέλλα, η οποία, εκτός από διεθνούς φήμης καλλιτέχνις, είναι και ο ιθύνων νους της Εταιρείας κατά της Κακοποίησης του Παιδιού «Ελίζα». Μέσω του ιδρύματος αυτού κατάφερα άλλωστε και να την εντοπίσω. Ηξερα ότι το 2008 παντρεύτηκε στην Πάτμο, όπου η οικογένειά της έχει εξοχικό, με τον πρίγκιπα Αϊμόνε και κουμπάρο τον Κριστιάν Λουμπουτέν. Ηξερα ότι εκεί πέρασε σχεδόν όλα τα παιδικά της καλοκαίρια. Ομως μόνιμα εγκατεστημένη από τα 4 της χρόνια στο Παρίσι και μετά το γάμο της στη Μόσχα με τον σύζυγό της, από όπου ο τελευταίος διευθύνει τη θυγατρική της ιταλικής εταιρείας ελαστικών Pirelli, με σπουδές στις ΗΠΑ και στο Λονδίνο και πρότζεκτ σε Αίγυπτο και Παναμά, δεν ήξερα αν ακόμα έχει την ευκαιρία να επιστρέφει στη χώρα μας. «Φυσικά», μου απάντησε. «Είμαι πολύ δεμένη με τη χώρα μου, δεν την ξεχνώ ούτε στα καλά ούτε στα άσχημα. Συναισθηματικά η Ελλάδα είναι η μόνη μου πατρίδα». Η μητέρα της, άλλωστε, τρέφει παθολογική αγάπη για τη χώρα. Την έφερνε συχνότατα εδώ ως παιδί, της έμαθε Ελληνικά και της μετέδωσε την αγάπη της.

Η Ολγα μεγάλωσε μέσα στα μεγάλα σαλόνια της Ευρώπης, αλλά δεν αισθάνθηκε ποτέ ότι ανήκει αποκλειστικά εκεί. Σπούδασε Ιστορία στο Πρίνστον, Αρχιτεκτονική στο Λονδίνο και μετά πήρε μάστερ στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, αλλά δεν έμεινε στις σπουδές. Εκανε την πρακτική της εκπαίδευση στην Αίγυπτο, πλάι στον αρχιτέκτονα Ολιβιέ Σεντναουί, πλάθοντας με τα χέρια της τούβλα από λάσπη σε μια προσπάθεια αναβίωσης του αρχέγονου τρόπου κατασκευής κατοικιών. Μετά, την κέρδισε η Εντομολογία, για χάρη της οποίας πέρασε πέντε χρόνια στις ζούγκλες του Παναμά να μελετά λεπιδόπτερα. Κάθε πρωί φορούσε τις ειδικές μπότες από δέρμα και ατσάλινη αλυσίδα, που είχε σχεδιάσει ειδικά γι’ αυτήν ο από τότε επιστήθιος φίλος της Λουμπουτέν, για να την προστατεύουν από τα φίδια, και ξεκινούσε τη δουλειά της μέσα στη ζούγκλα του νησιού Coiba.

Πώς από όλα αυτά κατέληξε στη μόδα; «Πάντα με ενδιέφερε η τέχνη. Και το να δουλεύει κανείς για τον Λουμπουτέν δεν είναι σαν να δουλεύει στη μόδα, αλλά συνίσταται στο να συνεργάζεται καθημερινά με μια ομάδα πολύ δημιουργικών και αποφασισμένων ανθρώπων – και αυτό με εμπνέει πολύ. Αυτό είναι, άλλωστε, που θαυμάζω περισσότερο στη δουλειά του. Τη χωρίς όρια δημιουργικότητά του και το γεγονός ότι δεν συμβιβάζεται με τίποτα λιγότερο από το καλύτερο. Οσον αφορά το συγκεκριμένο πρότζεκτ, η ιδέα ήταν αρχικά δική του, όμως κι εμένα πάντα με ενδιέφερε το να υπάρχει μια ιστορία πίσω από ένα σποτ, μια ιστορία με αρχή και τέλος, στην προκειμένη περίπτωση ένα μίνι μυστήριο, η εξιχνίαση ενός φόνου. Δεν είναι μόνο πιο διασκεδαστικό, αλλά νομίζω ότι τραβάει περισσότερο και την προσοχή του θεατή. Εμπνευσή μου ήταν τα μυθιστορήματα της Αγκαθα Κρίστι αλλά και η εικόνα που μου είχε καρφωθεί στο μυαλό ενός ζεύγους ποδιών να ξεπροβάλλουν κάτω από μια καρέκλα. Φυσικά η συνεργασία μας με τον Κριστιάν ήταν, όπως πάντα, καταπληκτική, είναι ένας πραγματικός οραματιστής! Μετά τόσα πρότζεκτ, και πάλι νομίζω ότι το να δουλεύω μαζί του ήταν το πιο συναρπαστικό πράγμα που έχω κάνει».

Μεγάλοι πρωταγωνιστές του φιλμ αναδεικνύονται φυσικά τα εντυπωσιακά παπούτσια του Λουμπουτέν, τα οποία σημειώνει ως αποδεικτικά στοιχεία η κομψή ιδιωτική ντετέκτιβ με τις ψηλές κοκκινόσολες γόβες, που επισκέπτεται τον τόπο του εγκλήματος, ανακρίνει την καμαριέρα και επιθεωρεί τη νεκρή. Οταν πια αποχωρεί, η κάμερα στρέφεται προς την ανοιχτή ντουλάπα του θύματος με τα δεκάδες παπούτσια, μέσα στην οποία φαίνεται να κρύβεται τελικά ο δράστης – ή καλύτερα η δράστις. Ηδη το φιλμ έχει κάνει αίσθηση στους κύκλους της μόδας.

Και όλα αυτά πώς συνδυάζονται με το μεγάλωμα τριών παιδιών; To πριγκιπικό ζεύγος έχει κάνει τρία παιδιά, δύο αγόρια και ένα κορίτσι. «Είναι μια πρόκληση, όπως είναι για κάθε εργαζόμενη μητέρα. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, εγώ είμαι ευνοημένη, την περισσότερη δουλειά μου μπορώ να την κάνω και από το σπίτι».

 

 

ΜΑΝΙΝΑ ΝΤΑΝΟΥ

kathimerini.gr