Όμορφες και δίκαιες διαφωνίες, χωρίς δράματα…

0

• Θα συζητήσουμε, θα λύσουμε προβλήματα, θα διαφωνήσουμε. Ναι, αυτά είναι μέρος της σχέσης. Οι λογομαχίες, οι επιπλήξεις και οι πόλεμοι δε χρειάζονται, ειδικά αν εμπεριέχουν δραματοποίηση της κάθε κατάστασης. Αν έχουμε αρκετή ενέργεια να δημιουργήσουμε δράμα, τότε σίγουρα θα έχουμε ακόμη περισσότερη ενέργεια για μια εποικοδομητική συζήτηση.

• Αν μια διαφωνία είναι αναπόφευκτη, πάντα υπάρχει τρόπος να βρεθεί μια λύση κερδίζω-κερδίζεις ειδικά αν ακολουθήσουμε τον παρακάτω οδηγό.

• Να θυμάστε πως ο σκοπός μιας διαφωνίας είναι να βρεθεί μια λύση. Ο σκοπός της ΔΕΝ είναι να βγει ο ένας από τους δύο νικητής, να κάνουμε τον άλλον να νιώσει ότι είναι λάθος και εμείς οι σωστοί.

• Να αποφεύγουμε να κάνουμε τους μάντεις. Αν κάτι δεν ξέρουμε είναι καλύτερα να το ρωτάμε.

• Δεν είναι απαραίτητο να φέρουμε όλο μας το παρελθόν στο προσκήνιο. Ας μείνουμε στο θέμα που προέκυψε τη δεδομένη στιγμή.

• Κάντε τη διαδικασία όσο πιο απλή μπορείτε. Δηλώστε ποιο είναι το πρόβλημα, προτείνετε κάποιες εναλλακτικές και επιλέξτε από κοινού μια λύση.

• Καλό είναι να αποφεύγετε να μακρηγορείτε. Κάντε όσο γίνεται πιο σύντομες προτάσεις. Το ταίρι σας θα είναι έτσι σε θέση να καταλάβει καλύτερα τι θέλετε να πείτε.

• Δώστε στο ταίρι σας την ευκαιρία να απαντήσει και να προτείνει κάποιες ενδεχόμενες επιλογές.

• Σεβαστείτε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του άλλου.

• Να κάνατε και να απαντάτε σε ερωτήσεις ευθέως και άμεσα.

• Θέστε το πρόβλημά σας ως αίτημα και όχι ως απαίτηση.

• Μη χρησιμοποιείτε απειλές και μην καταφεύγετε σε συναισθηματική χειραγώγηση, κάνοντας τον άλλον να αισθάνεται ένοχος.

• Αν κάτι σαν ενοχλεί στην συμπεριφορά του άλλου, ζητήστε του να βρείτε τρόπους να το αλλάξει χωρίς να τον κρίνετε, να τον επικρίνεται και να τον κατηγορείτε.

• Αν αισθάνεστε θυμό εκφράστε το λέγοντας : «αισθάνομαι θυμό για αυτόν κι αυτόν τον λόγο». Το δράμα δε χρειάζεται και δε θα οδηγήσει σε κάποια επιθυμητή έκβαση. Προσπαθήστε να μην κάνετε το ταίρι σας να αισθάνεται ότι φταίει για τον θυμό σας. Το ποια συναισθήματα θα αναπτύξετε για κάθε γεγονός που θα δημιουργηθεί στη ζωή σας, είναι δική σας ευθύνη.

• Αποφύγετε με κάθε τρόπο την κριτική και μην μπείτε στη διαδικασία να κάνετε κάποια συζήτηση αν αισθάνεστε κούραση, πείνα, δίψα ή δεν αισθάνεστε γενικά καλά.

• Αποδεχτείτε και τις δικές σας ευθύνες. Αν καταλάβετε ότι κάπου έχετε κάνει λάθος, παραδεχτείτε το και ζητήστε συγνώμη.

• Αν αισθάνεστε ότι η οργή ή ο θυμός σάς κατακλύζουν και θέλετε να ξεσπάσετε , ζητήστε ένα διάλλειμα από τη συζήτηση. Δείτε πώς θα κάνετε τα συναισθήματα πιο ανάλαφρα ώστε να χαλαρώστε και να λύσετε το θέμα. Το να ξεσπάσετε , ειδικά σε λάθος άτομα δεν θα βοηθήσει σε τίποτε και άλλωστε δεν μπορείτε να ξεσπάτε και να λύνετε προβλήματα ταυτόχρονα.

Εύχομαι αυτός ο σύντομος οδηγός να σας φανεί χρήσιμος και να σας βοηθήσει να κάνετε εποικοδομητικές διαφωνίες με θετικές εκβάσεις.

ΒΙΚΥ ΤΣΩΚΟΥ
«Life Coach Γυναικών»
Δείτε πληροφορίες για τη Βίκυ ΕΔΩ και ΕΔΩ

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...