Πως μπορείς να συνεχίσεις την ζωή σου μετά την κατάθλιψη?

0

Η κατάθλιψη είναι μια νόσος που συνήθως έχει πολύπλοκες επιπτώσεις στη ζωή του ανθρώπου. Ακόμα και μετά την ύφεση των συμπτωμάτων και την ανάρρωση, οι επιπτώσεις αυτές μπορεί να επιμένουν και να θέτουν σοβαρές προκλήσεις στην καθημερινότητα, την κοινωνική μας ζωή και την εργασία μας.Ζώντας την κατάθλιψη, μπορούμε να εντοπίσουμε τα εμφανή σημάδια της στη ζωής μας: αλλαγές στον ύπνο, σωματική κούραση, ευερεθιστότητα, απαισιοδοξία, αυτολύπηση, αλλαγές στην όρεξη, απομόνωση και κυρίως ένας συνεχόμενος, βαθύς, ψυχικός πόνος.Όλα αυτά σε πρώτο πλάνο. Είναι ο τρόπος που το σώμα μας και η ψυχή μας μας ενημερώνουν ότι κάτι δεν πάει καλά. Στο φόντο όμως, μια σειρά από άλλες, πολύ σοβαρές αλλαγές, συμβαίνουν στην ζωή ενός ανθρώπου που αντιμετωπίζει την κατάθλιψη  όπως διαβάζουμε στο kontasou που με την βοήθεια ειδικών μάχεται κατά της κατάθλιψης. Οι αλλαγές αυτές παραμένουν ακόμα και όταν αρχίζουμε να νιώθουμε καλύτερα ή ακόμα και όταν νιώσουμε ότι έχουμε αφήσει πίσω μας τη σκοτεινιά της κατάθλιψης.Ένας τρόπος για να σαμποτάρετε τον εαυτό σας είναι να πάρετε ένα μόνο συμβάν και να το αντιμετωπίσετε ως μια συνεχή πηγή αρνητικότητας. Αυτό το συνηθίζουν πολλοί άνεργοι που, ενώ μπορεί να έχουν χάσει τη δουλειά τους λόγω της κρίσης, προσωποποιούν το γεγονός.Είναι επίσης ανθυγιεινό να καταστροφολογείτε και να επικεντρώνεστε πάντα στα αρνητικά που έχουν συμβεί ή πρόκειται να συμβούν. Για παράδειγμα, μην αφήνετε τις ανησυχίες για τα οικονομικά σας να σας οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι σύντομα θα είστε άστεγοι.Αντί να σκέφτεστε, «δε θα βρω ποτέ άλλη δουλειά», προσπαθήστε να πείτε στον εαυτό σας: «Θα ξαναβρώ σύντομα άλλη δουλειά. Απλά μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο».

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Δεν έχει κανένα νόημα να λέτε στον εαυτό σας ότι θα έπρεπε να είχατε κάνει αυτό ή θα έπρεπε να είχατε κάνει το άλλο. Δεν μπορείτε να αλλάξετε το παρελθόν, αλλά μπορείτε να ζήσετε στο παρόν.Δεχτείτε ότι έχετε πάρει τις καλύτερες αποφάσεις που θα μπορούσατε, δεδομένων των καταστάσεων τότε που τις πήρατε. Εκ των υστέρων τα πράγματα δείχνουν πάντα διαφορετικά, οπότε καλύτερα να προσπαθήσετε να το αφήσετε και να μην μετανιώνετε. Το να σκέφτεστε αρνητικά για το παρελθόν, μπορεί να σας δημιουργήσει άγχος, όπως ακριβώς και για το μέλλον.Η ζωή με την κατάθλιψη αλλάζει πολλές φορές τον τρόπο που φερόμαστε στο σώμα μας. Κάποιος που βγαίνει από την κατάθλιψη μπορεί να συνεχίσει να δυσκολεύεται αν για μεγάλο διάστημα είχε παραμελήσει την εμφάνιση και τη σωματική του υγεία. Αλλαγές στο βάρος και την προσωπική φροντίδα είναι συχνά συμπτώματα της κατάθλιψης που μπορεί να εμπλέκονται στην προσπάθειά μας να νιώσουμε καλύτερα για τον εαυτό μας.Το κλειδί είναι η αποδοχή. Ο λόγος που παραμελούμε το σώμα και την εμφάνισή μας όταν «βλέπουμε» μέσα από το φακό της κατάθλιψης, είναι η βαθιά (και πολλές φορές μη συνειδητή αίσθηση) ότι δεν αξίζουμε. Χρειάζεται πρώτα να αγαπήσουμε τον εαυτό μας, να «αποφασίσουμε» ότι αξίζουμε και σταδιακά να φροντίσουμε για εκείνον με μικρά βήματα και πολύ επιμονή.