Και ναι, υπάρχει! Η δίαιτα που επιτρέπει το μπέικον…

0

Πώς θα σας φαινόταν μια δίαιτα που επιτρέπει το μπέικον, τη σπιτική μαγιονέζα, τα αυγά και τα λουκάνικα και απαγορεύει τα φρούτα, τη βρώμη, τα όσπρια και τα αμυλούχα λαχανικά;

Όσο περίεργη και αν ακούγεται, η κετογονική δίαιτα υπόσχεται γρήγορα και εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Στην κετογονική δίαιτα επιτρέπονται όλα τα κρέατα, όπως το κόκκινο, οι μπριζόλες, το ζαμπόν, τα λουκάνικα, το μπέικον, το κοτόπουλο και η γαλοπούλα.

Τα λιπαρά ψάρι όπως ο σολωμός, ο τόνος, η πέστροφα και το σκουμπρί.

Τα θαλασσινά, τα αυγά, το βούτυρο, το τυρί, οι ξηροί καρποί και τα υγιεινά λίπη, όπως το παρθένο ελαιόλαδο, το λάδι καρύδας, και το λάδι από αβοκάντο.

Τα περισσότερα πράσινα λαχανικά, οι ντομάτες, τα κρεμμύδια και οι πιπεριές μπορούν να καταναλωθούν.
Όλα αυτά βέβαια, πρέπει να είναι φυσιολογικές ποσότητες και όχι υπερβολικές. Δεν χρειάζεται να ζυγίζετε το φαγητό, αλλά να τρώτε μόνο όταν πεινάτε και ποσότητες που σας χορταίνουν.

Απαγορεύεται όμως, οποιοδήποτε φαγητό περιέχει υδατάνθρακες και ζάχαρη, αλλά και υποκατάστατα της ζάχαρης.

Προϊόντα βασισμένα στο αλεύρι, το ρύζι, τα μακαρόνια, τα δημητριακά.

Τα φρούτα, εκτός από μικρές ποσότητες φρούτων του δάσους.

Τα όσπρια, τα τρόφιμα με ανθυγιεινό λίπος, όπως η αγοραστή μαγιονέζα, η φυτίνη και η μαργαρίνη.

Απαγορεύεται και το αλκοόλ λόγω της περιεκτικότητάς του σε υδατάνθρακες, με εξαίρεση τα “σκληρά” ποτά που είναι προϊόν απόσταξης, όπως τζιν, ρούμι, ουίσκι, βότκα, τσίπουρο και το ρακί. Επιτρέπεται η τεκίλα και το ξηρό μαρτίνι, αλλά και έως 2 ποτήρια ξηρό κρασί.

Πρόκειται για μια διατροφή υψηλή σε λίπη και χαμηλή σε υδατάνθρακες. Στόχος της διατροφής είναι ο οργανισμός να αρχίσει να αντλεί ενέργεια από το λίπος και όχι από τη γλυκόζη που προέρχεται από το μεταβολισμό των υδατανθράκων.
Ουσιαστικά, το σώμα εξαντλεί τα αποθέματα της γλυκόζης και αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας, όπως το λίπος.
Πολλά λιπαρά οξέα μετατρέπονται σε κετόνες στο ήπαρ, οι οποίες δίνουν ενέργεια στα περισσότερα σημεία του σώματος. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται κέτωση.
Για κάθε γραμμάριο πρωτεΐνης και υδατάνθρακα πρέπει να προσλαμβάνονται 2, 3 ή 4 γραμμάρια λίπους.
Συγκεκριμένα, πρέπει να προσλαμβάνονται 60% – 75% λιπαρά, 15% – 30% πρωτεΐνη, 5% -10% καθαροί υδατάνθρακες του συνόλου των θερμίδων.

Πολλοί διατροφολόγοι υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη διατροφή μπορεί να βοηθήσει υπέρβαρα άτομα να χάσουν κιλά πολύ πιο γρήγορα από ότι θα έκανε μια δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά.

Αυτό συμβαίνει γιατί τα φαγητά πλούσια σε λιπαρά προκαλούν πιο γρήγορα τον κορεσμό.

Για παράδειγμα, μια μερίδα κοτόπουλο ή μια πράσινη σαλάτα που έχει 200 θερμίδες, σε χορταίνει περισσότερο από μια μερίδα μακαρόνια με τις ίδιες θερμίδες.

Το σώμα όμως, δεν είναι συνηθισμένο σε τόσο ακραίες διατροφικές συνήθειες, με αποτέλεσμα να προκαλούνται παρενέργειες μέχρι να προσαρμοστεί ο οργανισμός. Πονοκέφαλος, δυσάρεστη αναπνοή, κούραση, ναυτία, κακή ποιότητα ύπνου, κράμπες, προβλήματα στην πέψη, δυσκοιλιότητα, αυξημένος καρδιακός παλμός, αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης και πέτρα στα νεφρά είναι μερικά από τα συμπτώματα που πιθανότατα να κρατήσουν από λίγες μέρες μέχρι εβδομάδες.

Για να αποφευχθούν τέτοια συμπτώματα, η διατροφή πρέπει να ξεκινήσει με την κατανάλωση λίγων υδατανθράκων, οι σταδιακά θα μειώνονται. Έτσι, το σώμα θα μάθει να καίει λίπος σταδιακά.

Τα προβλήματα αυτά στην υγεία, έχουν προκαλέσει το διχασμό των γιατρών, καθώς πολλοί υποστηρίζουν ότι ο οργανισμός χρειάζεται όλες τις ομάδες τροφίμων και όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να λειτουργήσει κανονικά.

Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο αν η κετογονική δίαιτα έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Απευθύνεται κυρίως σε παχύσαρκους ή σε όσους θέλουν να αλλάξουν τον μεταβολισμό τους.

Σε κάθε περίπτωση η εφαρμογή της πρέπει να γίνεται υπό την καθοδήγηση και τη στενή παρακολούθηση διαιτολόγου, ενώ πρέπει να συνδυάζεται και με γυμναστική.

valueforlife.gr

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...